دبیر کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: نمایشگاه ملی فن‌نما؛ فرصتی برای رفع نیازهای صنایع بزرگ و دانش‌بنیان‌ها

دبیر کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ در نمایشگاه فن‌نما را انجام داده است و در جریان نمایشگاه، دانش‌بنیان‌ها و صنایع می‌توانند راه‌حل‌هایی برای رفع نیازهای خود پیدا کنند.

به گزارش دبیرخانه نمایشگاه ملی فن‌نما؛ سید یاسر معین‌الدینی گفت: اتاق بازرگانی هم در طرف عرضه فناوری و هم در طرف تقاضا، هماهنگی‌های لازم برای حضور شرکت‌های مختلف و همچنین بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی اجرایی را انجام داده است.

او ادامه داد: انجمن شرکت‌های دانش‌ بنیان اصفهان به عنوان یکی از انجمن‌های برتر درحال فعالیت است و وظیفه هماهنگ کردن چیدمان و دعوت کردن شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را برعهده داشته است.

دبیر کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، توضیح داد: طبیعتاً این امور انجمن با حمایت، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های اتاق بازرگانی انجام می‌شوند.

معین‌الدینی درمورد فعالیت‌های اتاق بازرگانی برای طرف تقاضا، افزود: اتاق بازرگانی، هم در قالب SMEها و هم در قالب شرکت‌های بزرگ، بحث تقاضای فناوری را پیگیری و برنامه‌ریزی کرده است.

او در ادامه درمورد نیازهای شرکت‌ها و صنایع بزرگ، بیان کرد: کمتر از 2 درصد از فناوری‌های مصرفی در اقتصاد کشور، از طریق شرکت‌های فناور بومی و داخلی تامین می‌شود که این موضوع، نشان می‌دهد ظرفیت‌های عظیم شرکت‌های داخلی، مورد توجه شرکت‌های بزرگ قرار نگرفته‌است.

دبیر کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اضافه کرد: نمایشگاه فن‌نما و رویدادها و برنامه‌های مختلف آن، برپایه آشنایی شرکت‌های بزرگ با ظرفیت‌های داخلی دانش‌بنیان‌ها طراحی شده‌اند به طوری که شرکت‌ها و صنایع بزرگ بتوانند با دانش‌بنیان‌ها ارتباط بگیرند و نیازهای خود را برطرف کنند.

معین‌الدینی با بیان اینکه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نیز می‌توانند نیازهای خود را در جریان نمایشگاه برطرف کنند، توضیح داد: در نتیجه ارتباط صنایع با دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر اینکه نیاز شرکت‌های صنعتی بزرگ به صورت بومی و با هزینه کمتر برطرف می‌شود، بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نیز گسترش می‌یابد و رونق می‌گیرد.

او در انتها گفت: نگاه صنایع بزرگ و شرکت‌های کوچک و متوسط، به رفع نیازهایشان توسط فناوری‌های بومی، باید عوض شود و در فرآیند این تغییر، نقش رسانه‌ها و نمایشگاه‌هایی مانند فن‌نما بسیار پررنگ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *